Käpp kanske?

Har på kort tid nästan blivit överkörd två gånger när jag korsat gatan. Båda gångerna har det varit mitt fel.
Jag tycker att jag tittat så noga innan jag ska gå över (eftersom jag vet att jag inte ser hela fältet längre), men sen helt plötsligt är det en bil som tvärnitar framför mig!

Kanske jag har börjat bli övermodig? Borde nog hålla mig till övergångsställena som finns. Det är dock svårt vid gränderna där de inte alls finns...

Har även märkt att jag går med näsan i marken, eller riktad mot marken :P speciellt nu när det är halt. Känner mig som en blyg typ som önskar att ingen ska se henne, ser säkert ut som det oxå. Längtar tills det finns ohal mark att gå på!

Kanske man borde ha käpp så folk förstår att den där tjejen som ser normal ut inte är det?
Ibland är det skönt att ingen ser min hjärnskada, men ibland skulle det vara skönt att ha en skylt i pannan :P så man slipper gå igenom en förklaring, som ändå ingen tror på... Kanske borde ha röntgenplåtarna i väskan?


Kommentarer
Postat av: elina

Ja, jag går också med näsan ner i backen när det är halt! Hatar när det är som det varit... Vill inte ha pingvinstils-gången :P

2011-12-18 @ 22:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0