Mumsig LCHF njutning!

Ja det var ju ett tag sedan jag uppdaterade denna blogg och jag tänkte börja med ett riktigt smarrigt recept som jag lyckades få till! :)

ingredienser

4 dl jordgubbar
5 dl grädde
4 st gelatinblad
100 gram 86% choklad
1-2 msk smör
lite nötter till dekoration

Först mosade jag jordgubbar och värmde i en kastrull på spisen, till detta tillsatte jag gelatinbladen (detta kanske inte är bra enligt LCHF? lite osäker..). Lät sedan detta svalna medans jag vispade grädden, i den tillsatte jag även vaniljen. Sedan blandar man ihop jorgubbarna och grädden (se till att jordgubbarna har svalnat annars smälter bara grädden). Dosera upp i passande glas och ställ in i kylen att stelna till sig i ca 2-3 timmar.

När fromagen har stelnat är det dags att smälta chokladen över ett vattenbad, tillsätt smöret och lite grädde (detta för att den inte ska vara så hård, utan mer som en tryffel). Låt den svalna lite under omrörning och toppa sedan fromagen med den. Låt stelna en stund till och dekorera sedan med grädde,jordgubb och kanske lite nötter?

Hoppas det smakar! Bjöd några vänner på detta och det gick ner snabbare än kvickt! :)


Kommentarer
Postat av: Mojjan

Såg mycket gott och härligt ut. Ska absolut provas. :P

2010-03-10 @ 07:48:24
URL: http://mojjanmoisanen.blogspot.com
Postat av: elina

Sjuuuuukt gott var det!! ;D

2010-03-10 @ 12:35:47
URL: http://lajnala.blogg.se/
Postat av: zara

Såg riktigt gott ut Kim =)

2010-03-11 @ 10:30:13
URL: http://millybus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0