Kryddig och god Kyckling gryta!



Ingredienser

1 Kycklingfilé
75 gr Pepparsalami (någon bra:)
1 dl Grädde
1 Halv paprika
1 Halv rödlök
1 Litet knippe blomkol
1 litet knippe broccoli
1 Tsk Paprikapulver
1 Tsk Malen svartpeppar

Tärna upp kycklingen och fräs i en stor klick smör. Tillsätt kryddorna och blanda runt ordentligt. Sänk sedan värmen och låt steka färdigt.
Hacka nu upp salamin och grönsakerna, medan du väntar på kycklingen.
När kycklingen nästan är färdig så slänger du i salamin och låter steka med en stund innan du tillslut tillsätter grönsakerna. Häll även i grädden och låt grytan stå och puttra några minuter.

Tips! Jag använder sällan salt nuförtiden och denna gryta behöver nog inget även om man är en salt älskare, salamin sköter det jobbet :)

Sen är det bara att njuta av grytan!

Jag serverade med lite skirat smör (råkar gilla det ;)

Kommentarer
Postat av: elina

Jag kan egentligen inte heller, men fick för mig att jag skulle kolla in kodmallarna lite. Det finns rätt så bra hjälp på olika sidor =)



Men du, den där kyckliggrytan ser riktigt mums ut! :D

2010-01-09 @ 20:23:00
URL: http://lajnala.blogg.se/
Postat av: kiki

Dom åt på våra lasagneplattor! GAAAAAH! Äckliga småkryp! BLÄ!

2010-01-11 @ 20:38:42
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0