Framme och iordning!

Ja jag har inte riktigt haft tid att uppdatera, många lådor att packa upp och många nära och kära som ska besökas! :)

Men så hur gick då vår väldigt långa resa norrut?

Jo den började med att vi efter några timmars hjälp av Martins bror Magnus lyckats packa släpet och bilen så full att det nog knappast var laglig körning... Iaf vid 18:30 på julafton så lämnade vi Lidköping med vårt pick och pack.

Jag var less efter cirka en timme... vilket ju var ganska jobbigt eftersom resan totalt tog 21 timmar!! Nu tänker ni att vi kanske gick delar av vägen och ja det skulle man nog kunna tro. Till Gävle gick det rätt så fort men efter att vi passerat Sundsvall så bröt helvetet lös bokstavligt talat!
Det snöade så mycket att jag plogade upp snö på rutan med motorhuven, och vissa sträckor fick köra i vänster körfält för att komma frammåt! Vi lunkade på i inte mer än 30km/h för det var omöjligt att komma fram fortare. Så vi tänkte naturligtvis stanna, men hittade inget ställe att göra detta på förrän vi passerat Ö-vik och då behövdes det inte längre eftersom plogbilarna äntligen kommit igång! Man kan säga att vi hade ängla vakt som inte fastnade någonstans. Jag sov inte mer än en kvart och körde nästan helatiden (har lite av ett kontrollbehov.., jobbar på det...)

Här är en bild från Söderhamn, innan vi kom till Sundsvall och allt blev vitt!



Här är en bild från Martins mobil på vägen, kan inte påstå att jag såg bättre än såhär faktiskt!



Här är en bild från Bygdeå när vi skulle stanna och köpa hamburgare på Frasses, men det var visst stängt :( Så det var bara att tuffa vidare. Efter att vi hackat loss den decimeter tjocka isen på baksidan av bilen :P


Vid 15 - tiden var vi framme vid Buttergränd i Gammelstad och det var nu dags för en massa kartongbärande... urk.. Som tur var så fanns min familj på plats och de hade även fyllt vårt kylskåp med lite krubb så det var bara upp med allt, och sen stupade vi på en madrass på golvet när Eira var matad och lagd. Hon var för övrigt väldigt duktig på denna resa, sov mest helatiden, vi var dock tvungen att väcka henne några gånger så hon fick sträcka på sig och fick i sig lite föda. Det är tur att man har en liten ängel till dotter :)

Lååång tur och jag har kommit fram till att nästa gång vi flyttar så ska jag vara på smällen så jag inte behöver bära nått!

Men äntligen, äntligen är vi hemma! :)

Tack alla för all hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0