Världens godaste pizza!!!



Ingredienser 2 st pizzabottnar:


1 msk (en ordentligt klick) smält smör
2½ dl mandelmjöl
½ tsk fiberhusk
½ tsk salt
½ tsk bakpulver
½-1 dl vatten
1 ägg

Ugn 225grader

Smält smöret och rör ihop smeten i kastrullen. Låt den svälla 10-15min. Smeta med hjälp av baksidan på en matsked ut två rundlar på ett bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen tills en gyllebrun och torr yta uppnåtts (7-10min). Förbered under tiden pålägget. Tex: ½ burk krossade tomater som hottas upp med 1-2 pressade vitlöksklyftor, ett par nypor torkad oregano + salt & peppar. Strimlat rökt pålägg (skinka, kalkon, bacon etc), riven ost. Grädda sedan bottnarna med "toppingen" på högsta värme tills osten smält, sen är det bara att mumsa i sig! :)


Så jäkla gott det var! Man kanske tror att det ska smaka nötter men icke! Hittade receptet här, och eftersom det blev tummen upp av sambon kommer vi att göra den oftare!

Kommentarer
Postat av: Gunilla Ullenius

LCHF är också min grej/kost. Du har en fin sida som jag har lagt till mina favoriter. Tack.

2010-09-05 @ 13:38:01
Postat av: jennifer

hej låter jätte gott ska testa den på fredag. jag undrar ska den gräddas i 7-10 min, o sen in igen? mvh

2012-02-08 @ 23:22:29
Postat av: Kim

Trevligt att ni gillar receptet!

Ja den ska "förgräddas" och sen in igen :)



MEEN medan denna pizza är god så måste jag erkänna att Pam's LCHF pizza är en klar vinnare! (har nyss testat den ;)

2012-02-09 @ 15:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0