Vaccinera eller inte...

Hur ska man veta vad man ska göra? Historiskt sett så har ju såna här massvaccinationer inte alltid gett så bra biverkningar.... Och de har ju itne testad detta vaccin särskilt länge, de kan inte ens garantera att man får en massa konstiga biverkningar efter några år, men de TROR inte att man kommer att få några... Tro det gör man i kyrkan och där är jag inte särskilt ofta!

För min egen del är jag inte såå orolig, jag är mer orolig för lillpigan min :( Jag kommer iaf att vaccinera mig om det kan skydda henne, för det är ju allt jag vill göra! Men tänk om det inte räcker och hon i värsta fall dukar under av denna influensa? fast det känns lite som att media förstorar upp såna saker. Men sen kanske hon om några år får biverkningar av  sprutan ist?

Det bästa kanske hade varit om hon redan råkat ut för en mild influensa så hon blivit immun på ett naturligt sätt? Nej fy... vill inte att hon ska må dåligt!

Det var mycket lättare när de inte fick ge sprutan till dessa småttingar!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tycker att du ska vaccinera..jag menar hela sveriges samlade läkarkår skulle väl knappst rekomendera att alla vaccinerade sig om dom inte vara typ helt säkra på att det är det bästa. sen att vaccinet inte är tillräcklingt testat...jag menar det är ett influensavaccin, läkarkonsten idag kan ju för sjutton byta ut hjärnor på folk, att göra ett sånt här vaccin är a pice of cake. jag tror inte alls att det är någon fara utan bara bra att vaccinera! Och att dom säger att dom inte kan garantera att man inte får någon biverkning om några år är ju bara för att möjligtvis 1 på 100 miljoner kanske får något konstigt för att den personen från början hade något annat konstigt i sig... så om jag får säga vad jag tycker (förstår ändå att du är orolig när det gäller Eira) så tycker att ni ska vaccinera henne, lita på forskningen, dom vet nog vad dom gör! puss!

2009-11-19 @ 12:42:53
Postat av: kim

Ja det verkar luta åt det hållet, men ack så skönt det hade varit om det varit testat i 20 år istället för knappt ett? jaja Vi ska till BVC på måndag så vi ska fundera lite mer tills dess! Men tack för din åsikt iaf :)

2009-11-19 @ 16:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0