Byta till de gamla vinterdäcken och ta sig till KSS

Ja vi ska ju få nya dubbdäck men just nu är det inge snö så det känns rätt så dumt att sätta på dem nu. Vår plan är att fixa det strax innan vi flyttar upp och så nöter vi ut våra gamla tills dess.

Nu är det ju så att jag aldrig har bytt däck, så det är ju tur att Martin kan sånt. Otur däremot att bultarna eller vad det nu heter satt fast så hårt att de inte gick att rubba! Detta upptäckte vi i söndags, dagen innan vi skulle till KSS för att kolla Eiras hjärta! Panik! Men som tur var så har min käre sambo en kompis som jobbar med sånt här, och de hade tillochmed svårt att få loss vissa bultar med en sån där maskin (tänk om jag en dag lär mig vad saker heter?). Men för en nästan gratis peng så hade de bytt alla däck åt oss, före gud på morgonen igår så att vi kunde åka till Skövde direkt! Nästa gång däck ska bytas, så ska jag oxå lära mig!


Vi tog oss iaf till KSS där Eira blev livrädd för en manlig sköterska som var lite hårdhänt med henne när han skulle mäta henne. Hon skrek som om hennes liv stod på spel och stirrade på honom i skräck så länge han var i rummet, har aldrig sett henne sån, det svider verkligen i hjärtat när ens dotter är så rädd...:( Tog en stund att lugna henne efter att vi blivit av med sköterskan och han fick inte följa med in när vi skulle ta ultraljudet!
Den läkern som tog det, var helt otrolig, verkligen en barnkär människa och Eira skrattade och lät honom undersöka henne utan problem, det var som om de senaste 30 minutrarna med den hemska sköterskan aldrig existerat! :)
De goda nyheterna var iaf att hennes hjärta har läkt ihop fint och vi behöver inte komma på några fler kontroller!!
Yeay!

Kommentarer
Postat av: elina

Härligt att höra att allt gått bra med hjärtat! :D



När jag ringde Assistans för att få pappas bildäck lagat (när nån yngling behagat att stabba hål i det) så ställde sig snubben på fältkorset! Smart teknik! Då gick det äldigt mycket lättare att få runt bultarna :D

2009-11-10 @ 20:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0