Snart är vi borta, vad kommer jag sakna?

Det är nog att det finns en massa roliga småbutiker, som Lilla Ella, Sigrids handelsbod eller Amelias fröjd!

Speciellt Sigrids handelsbod, de har så mycket småplock och söta saker som jag gillar. Gamla plåtburkar, vykort och planscher med reklam från "äldre"-tider :P Sen är personalen verkligen trevliga!! Fast det tog att tag innan jag gick in dit, för utifrån såg det ut som bara en tant-shop, med dukar och målade kvastar osv, men ack så fel jag hade! :)

Amelias fröjd är en fröjd att bara gå förbi och sniffa, haha. Älskar deras te och kaffe :)

En massa små och plottriga gator, med butiker... mm det kan vara ganska så charmigt detta lilla lidköping :)

Ett enormt minus dock är att jag aldrig varit i en stad som är så dåligt anpassat för handikappade, rörelsehindrade eller som jag barnvagnskörare! Det är trappor Överallt! Vilket gör att man inte riktigt vill gå och shoppa ensam, så lätt är det inte att hålla upp dörrar Och dra upp en barnvagn för en trappa.... Hur tar sig folk fram egentligen?

Sen kommer jag som sagt att sakna alla mammorna och Eiras småkompisar :(

Men jag kan ändå inte låta bli att längta tills julafton!!! Vill härifrån nu, och jag Hatar flyttkartonger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0