Baka baka kaka, vem ska kakan smaka...

Inte jag iaf...

Martin ville bjuda sina jobbkompisar på tårta (han ska ju sluta eftersom vi flyttar :), så det var bara att baka åt honom!

Det blev en tårta med mörkchoklad botten, fylld med en vitchoklad/yoghurt fyllning, toppat med jordgubbar och riven choklad :)

Martin dekorerade den, han är som bra på sånt, men jag bakade, för jag är som bra på det ;P

Har även gjort en smulpaj med persikor och blåbär, hur den smakar det vette gudarna... Men Martin ville ha en sån, så då fick han det!




Har tagit bilder, men eftersom jag packat ner alla sladdar så kunde jag visst inte lägga upp dem... får uppdatera inlägget efter jul istället :) (Bilden som är inlagd har Martin tagit med mobilen...:)

Men jordgubbstårtan är samma som jag gjorde till Eiras dop, ni som var där kommer kanske ihåg vilken jag menar :)

Det är ju inga tårtor för mig, för mycket socker, men jag hade nog ändå velat smaka för den är så förjäkligt god!


uppdatering 2010-01-03


Kommentarer
Postat av: elina

Har du inte ett minneskort i kameran, som du kan ta ut, och he´in på sidan i datorn? Det har jag på min Acer! Så kolla! :D

2009-12-17 @ 11:13:08
URL: http://lajnala.blogg.se/
Postat av: Zara

Åhh jordgubbs tårta är gudomlig!!! JAg vill gärna ha receptet på den, då kan ja baka en sån till Millys 1 års dag=)

2009-12-17 @ 11:32:36
URL: http://millybus.blogspot.com
Postat av: Zara

Jaa tack !! Ni behöver ej köpa någon julklapp åt henne att få träffa er räcker gott och väl.., Vi kan ju ta en julfika sen med barna=)

2009-12-17 @ 11:54:15
URL: http://millybus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0